Stichting PDL kreeg de laatste tijd veel vragen over het gebruik van bruine glijzeilen. Er zijn recent een tweetal onderzoeken uitgevoerd en gepubliceerd op de site van ‘gezond en zeker’ naar het gebruik van bruine glijzeilen. De een had betrekking op de bruine glijzeilen en het risico op decubitus en de andere op de fysieke belasting bij het gebruik van bruine glijzeilen. Stichting PDL is aanwezig geweest bij de presentatie van de resultaten van dit laatste onderzoek. In een reactie op de uitkomsten van deze onderzoeken, hebben wij deze beschouwd in het licht van onze doelgroep: mensen met een grote zorgafhankelijkheid en grote zorgbehoefte. In het licht van PDL zorg in zijn geheel, vinden wij het bruine glijzeil nog steeds een goed hulpmiddel om in te zetten voor deze specifieke doelgroep, mits de PDL methode in al zijn facetten wordt toegepast. Je kunt het artikel via  deze link: ‘ Het gebruik van bruine glijzeilen bij PDL ‘lezen of het artikel downloaden via het tabblad ‘downloads en protocollen’