Op 30 juni j.l. hebben Nory Tromp en Sylvia Meinders van stichting PDL het certificaat uitgereikt aan Stichting Azora.

Het PDL-certificaat is een keurmerk voor organisaties die PDL volledig hebben geïmplementeerd in hun zorgverlening. Op 10 juni heeft de toetsingscommissie een dag lang gesproken met de diverse betrokkenen van Azora bij de uitvoering van PDL. Zij hebben het bestuur geadviseerd om Azora dit keurmerk te verlenen en in de bestuursvergadering van 29 juni heeft het bestuur dit advies overgenomen. In de rapportage stond de volgende conclusie: “De auditoren hebben tijdens de audit-dag gemerkt dat PDL een onderwerp is dat binnen Azora met de nodige Passie wordt beleefd. In verschillende contexten werd steeds weer spontaan genoemd dat PDL een natuurlijk onderdeel van de zorg is binnen Azora en dat PDL basiszorg is. Hierbij worden bewuste keuzes gemaakt. De diverse disciplines gaan voor kwaliteit van zorg en daarbij wordt PDL gezien als een onmisbaar onderdeel bij de zorg voor mensen met (ernstige) zelfzorgtekorten. PDL wordt ingezet als ‘maatwerk’ voor iedere cliënt, en de zin “ken je cliënt” wordt daarbij als vanzelfsprekendheid gebruikt. We wensen Azora veel succes voor de toekomst om de inhoud en kwaliteit van PDL nog
verder vorm te geven en uit te dragen.”

Op 30 juni werd, in aanwezigheid van de PDL-commissie, PDL-uitvoerenden en enkele bewoners op een feestelijke manier, het certificaat in ontvangst genomen.

Beste PDL-ers van Azora: van harte gefeliciteerd met dit resultaat. Meer lezen: zie de extra editie van de nieuwsbrief van Azora of bekijk de foto’s op onze fotopagina.