Scholing

Zorg vanuit het perspectief van de cliënt. Dat is waar PDL voor staat. Medewerkers die PDL geschoold zijn, besteden dan ook veel aandacht aan de relatie met de cliënt. De vraag: ‘Wat vind je belangrijk’ is daarin leidend.

Een training met het multidisciplinaire team is hét middel om een groter empathisch vermogen en andere voor PDL benodigde vaardigheden aan te leren.

Na afloop van een PDL-training ben je in staat om:

• De relatie met je cliënt te verbeteren.
  • Je cliënt op een zo’n prettig mogelijke manier zorg te bieden bij de dagelijkse handelingen, zoals liggen, zitten, wassen, aankleden, eten, verschonen en verplaatsen, volgens de PDL-methode.
  • Alle PDL-middelen en voorzieningen op de juiste manier in te zetten.
  • Maatregelen te nemen op micro- en mesoniveau.
  • Randvoorwaarden voor PDL-toepassing te beïnvloeden en te toetsen.

Hiermee draag je voor een belangrijk deel bij aan de verbetering van de kwaliteit van zorg, waarvan de voordelen direct merkbaar zijn.

Zo kan een zorgvraag bij een (ontstaan) zelfzorgtekort beter opgepakt worden, door deze te accepteren als passiviteit en daar het multidisciplinaire zorgconcept PDL op in te zetten. Ook zorgt de één op één benadering die PDL mogelijk maakt voor een grotere alertheid bij de verzorgende, en meer respect voor de privacy en omgaan met de intimiteit van de cliënt.

Plus: PDL leidt tot een duidelijke vermindering van de fysieke belasting tijdens het uitvoeren van zorg bij passieve cliënten. En een grotere aandacht voor de veiligheid van zowel de verzorgende als de cliënt.

Meer weten? We gaan graag met je in gesprek over de specifieke voordelen voor jouw organisatie. Vul hiervoor het contactformulier in.

Aanbieders en scholingsdata

De PDL-trainingen, het cursusmateriaal en het PDL-gedachtengoed zijn eigendom van de Stichting PDL. De PDL-trainingen worden daarom alleen door geaccrediteerde scholingsinstituten en instellingen gegeven. Stichting PDL heeft met deze instellingen een overeenkomst om de PDL-trainingen op locatie uit te voeren, onder strikte voorwaarden van de kwaliteit en de deskundigheid van de trainers.

Aanbieders

Neem voor informatie contact op met een van onderstaande scholingsaanbieders.

Albeda logo

Albeda College

MBO & bedrijfsopleidingen in de regio Rijnmond
AZN logo

AVZN

Academie voor
zorgend Nederland
BartN logo

BartN Trainingen

PDL
Expertise – Centrum
Liberein logo

Liberein

Scholing

Voor meer informatie:
Ine Zwafering, Adviseur opleidingen
pdl@liberein.nl

Accreditaties

PDL-scholingen zijn geaccrediteerd bij diverse kwaliteitsregisters. Dit zijn de punten voor de blended learning training:

V&VN 51 punten.
Verpleegkundig register 46 punten.
ADAP 41,5 punten.
KNGF 35 punten

Voor de 10-daagse gelden de volgende punten:
V&VN 35 punten
ADAP 49,5 punten

Voor docenten

Certificaten, portfolio’s en evaluaties van scholingen die je hebt gegeven, kun je hier uploaden. Dit maakt het gemakkelijker om je docentenbekwaamheid bij te houden. Voor inloggegevens of andere vragen kun je contact opnemen met Stichting PDL.